Innehållsförteckning
Plats för temporära filer i Excel i Windows 11/10/8/7:
1. Windows 10: C:\Users\UserName\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles.
2. Windows 8/7/Vista: C:\Users\UserName\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles.
3. Windows XP: C:\Documents and Settings\UserName\Local Settings\Application Data\Microsoft\Office\UnsavedFiles. Fullständig guide...
Snabb åtkomst till lösningarna för att återställa osparade Excel från Temp-filer i Excel i Windows 10:
Användbara lösningar | Steg-för-steg felsökning |
---|---|
Återställ osparade Excel-filer med programvara | Ladda ner gratis ett filåterställningsverktyg för att enkelt återställa raderade eller osparade Excel-filer. EaseUS programvara för dataåterställning... Fullständiga steg |
Excel AutoSave plats Windows 10 | Microsoft Office har en AutoSave-funktion som sparar Excel-filer automatiskt. Plats för temporära filer i Excel... Fullständiga steg |
Hur man återställer osparade Excel-filer | Återställ tillfälliga Excel-filer: Öppna Excel, klicka på "Arkiv" > "Öppna" > "Senaste" > "Återställ osparade arbetsbok"... Fullständiga steg |
F: Var sparar Excel temporära filer?
"Hej, jag vill veta hur jag kan återställa mina förlorade Excel-filer som inte har sparats? Jag upplevde C-diskfel och förlorade två Excel-filer. Bara en dök upp för återställning, och en annan Excel-fil försvann efter timmar av hårt arbete. Jag vet att Microsoft Office har ett AutoSave-alternativ som kan hjälpa mig att rädda mitt arbete. Men var sparas mina tillfälliga Excel-filer i Windows 10 ?
Microsoft Office erbjuder AutoRecover-verktyget 2016/2013/2010 för att spara ditt fungerande Excel-dokument automatiskt. När du förlorar osparade Excel-filer plötsligt på grund av ett strömavbrott, systemkrasch eller felfunktion, kan du återställa det osparade dokumentet från tillfälliga Excel-filer som skapats av Office. AutoSave och AutoRecover kan ha olika namn i olika Office-versioner, men de har alla samma funktion.
Var lagras tillfälliga Excel-filer i Windows 10/11
Microsoft Offices AutoSave-funktion kommer att spara Excel-filerna medan du arbetar i en tillfällig mapp på Windows PC var X:e minut (du kan ställa in intervalltiden som du vill). Det enda du behöver göra är att aktivera funktionen för automatisk återställning i Office Excel-appen.
Excel AutoSave-plats på Windows 10/8/7/Vista/XP:
Windows 10: C:\Users\UserName\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles
Windows 8/7/Vista: C:\Users\UserName\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles
Windows XP: C:\Documents and Settings\UserName\Local Settings\Application Data\Microsoft\Office\UnsavedFiles
Hur man återställer osparade Excel-filer med programvara för dataåterställning
Hur återställer vi osparade Excel-dokument på ett säkert sätt? Vad händer om du har förlorat några sparade Excel-filer på grund av oavsiktlig radering, formatering av lagringsenheter, systemkorruption eller en virusattack?
För att återställa raderade eller osparade Excel-filer kan du tillgripa ett innovativt och kraftfullt filåterställningsverktyg - EaseUS Data Recovery Wizard Pro . Denna mångsidiga programvara för dataåterställning är känd för att återställa raderade filer med en mycket hög återställningshastighet på det enklaste sättet. De dokumentfilformat som stöds är: DOC/DOCX, XLS/XLSX, PPT/PPTX, PDF, CWK, HTML/HTM, INDD, EPS, etc.
EaseUS osparad Excel-återställning
- Återställ osparade Excel-filer från formaterad hårddisk, tömd papperskorg, USB, SD-kort, Pen-enhet, extern hårddisk, etc.
- Reparera skadade Excel-filer efter dataåterställningen, reparera även skadade foton, videor och Word.
- Återställ osparade Word-dokument , Excel, PPT och andra filer. Du kan också förhandsgranska de osparade filerna före återställning.
Ladda nu ned och använd EaseUS dataåterställningsprogramvara för att hämta osparade Excel-filer i tre enkla steg.
Steg 1. Starta EaseUS Data Recovery Wizard på datorn. Välj disken där du förlorade de osparade filerna och klicka på "Sök efter förlorad data".

Steg 2. Du kommer att se fliken Sökväg och typ på vänster sida, klicka på "Typ" och "Osparade filer". Denna osparade filåterställningsprogramvara hjälper dig att enkelt återställa osparade Word, Excel, PPT och andra filer.

Steg 3. Välj målfiler och klicka på knappen "Förhandsgranska". Klicka sedan på "Återställ" för att återställa dessa osparade filer. Var noga med att inte återställa de återställda filerna till den ursprungliga platsen, eftersom detta kan skriva över filen. Du kan också spara de återställda filerna till molnlagring som OneDrive eller Google Drive.

Hur man återställer osparade Excel från tillfälliga filer
I Office 2010 och den högre versionen är det ganska enkelt att återställa temporära Excel-filer genom att använda AutoRecover-funktionen. Ta följande två sätt att återställa osparade Excel-filer i Windows 10.
Du kan också återställa ett osparat Word-dokument från temporära filer på dessa två metoder.
Metod 1. Använda Återställ osparade arbetsböcker
Steg 1. Öppna Excel och klicka på "Arkiv" > "Öppna" > "Senaste" > "Återställ osparade arbetsböcker" i det nedre vänstra hörnet.
Steg 2. Välj den osparade filen och klicka på knappen "Öppna". Välj sedan "Spara som" i popup-fönstret för att återställa det.
Metod 2. Använda Hantera arbetsböcker
Steg 1. Öppna Excel och klicka på "Arkiv" > "Info" > "Hantera arbetsbok". Klicka på "Återställ osparade arbetsböcker" från rullgardinsmenyn.
Steg 2. Välj den osparade filen och klicka på knappen "Öppna". Välj sedan "Spara som" i popup-fönstret för att återställa det.
Slutsats
Förlusten av Excel-filer händer då och då, oavsett om det är ett osparat eller sparat dokument. Om du tappar bort ett osparat Excel-dokument kan du försöka återställa från tillfälliga Excel-filer. Om du vill återställa osparade eller permanent raderade Excel-filer behöver du EaseUS-dataåterställning för att göra det.
EaseUS Data Recovery Wizard kan effektivt återställa filer Windows 10 på hårddisk, SSD, USB-minne, SD-kort eller andra lagringsmedier.
Extra tips: Hur man aktiverar AutoSave-funktionen i Excel för att skapa temporära filer
Du kan aktivera autoåterställningsfunktionen i Excel i stegen nedan.
Steg 1. Öppna Excel gå till "Arkiv" > "Mer" > "Alternativ".
Steg 2. Välj "Spara" på den vänstra panelen. Markera rutorna "Spara information om autoåterställning varje * minut" och "Behåll den senast automatiskt sparade versionen om jag stänger utan att spara".
Steg 3. Klicka på "OK" för att spara ändringarna.
Was This Page Helpful?
Relaterade Artiklar